Optimizacija web sajta

Optimizacija web sajta

Šta je uopšte optimizacija web sajta ili Google SEO?

1

Google SEO znači Search Engine Optimisation odnosno optimizacija za web pretraživače.

Saveti koje ćemo vam upravo reći nećete pronaći ni na jednom drugom mestu jer ljudi jednostavno nisu dovoljno iskreni i/ili nemaju dovoljno iskustva kada se priča o oprimizaciji web sajta.

Potrudićemo se da vam jednostavno objasnimo kako funkcioniše Google pretraga i na koji način Google bira rezulate i kako ih rangira u svojoj pretrazi.

2

Možda ste čuli za Google Meta Description – Opis stranice koja se prikazuje na Google-u ili Meta Keywords – ključne reči kako bi Google znao koje su ključne reči za vaš članak. Možda ste čuli i za Backlinks odnosno linkovi drugih sajtova ka vašem sajtu. To su neke od stvari koje su ranije bile bitne. Do pre par godina bilo je dovoljno da stavite dobre ključne reči, napravite atraktivan opis, imate linkove ka vašem sajtu i google vas dobro pozicionira u svojoj pretrazi. Sada više nije tako.

Da biste shvatili kako da se najbolje pozicionirate u Google pretrazi, morate da shvatite kako Google funkcioniše i kako izbacuje rezultate za pojam koji pretražujete. Google ima svoj algoritam pomoću kojeg izbacuje rezultate pretrage. Taj algoritam se konstantno unapredjuje i predstavlja najveću tajnu kompanije Google. Na svakih nekoliko meseci Google promeni svoj algoritam prema poslednjim promenama koje su u njega uneli i vaš sajt može sa prvog mesta da ode na desetu stranu. Google algoritam je nešto najkompleksije što trenutno postoji u IT industriji. Google jednostavno prikuplja informacije sa milijardu sajtova i onda za željeni pojam izbacuje rezultate koje on smatra relevantim.

Kako da se dobro pozicionirate na Google-u i kako da budete u vrhu pretrage?

Hipster Writing SEO Concepts on his Note

Svako od vas misli ili je negde pročitao da je optimizacija sajta moguća ako uradite ovo ili ako uradite ono. Svi bismo želeli da nadjemo tu neku prečicu i oni koji pričaju da prečica postoji oni jednostavno ili ne pričaju istinu ili ne znaju. NE POSTOJI prečica odnosno stvar ili par stvari koje treba da uradite da biste se našli u vrhu pretrage i jednostavno je tako i mi vam to kažemo na osnovu dugogodišnjeg iskustva JIWS kompanije u izradi web sajtova. Google algoritam je toliko kompleksan i prati na hiljade parametara na osnovu kojih izbacuje najbolje rezultate i zato ne možete da uradite samo jednu stvar i da mislite da ćete se naći u vrhu pretrage.

Daćemo vam odgovor kako da budete u vrhu pretrage:

IMAJTE DOBAR SAJT!

To znači da ne treba da razmišljate o Google optimizaciji nego da razmišljate o tome kako da vaš sajt bude što bolji i Google će prepoznati vaš KVALITET i visoko će vas rangirati (ukoliko pak pokušate da na bilo koji način prevarite Google on će vam dodeliti penale i možda vas čak i skroz izbaciti iz pretrage). Google ne bi bio ono što jeste da ne izbacuje najbolje rezultate zato se jednostavno potrudite da vi budete najbolji rezultat.

Najvažnije je da uvek razmišlate iz ugla korisnika vašeg sajta jer Google upravo tako razmišlja. On želi da izbacuje sajtove kojima će korisnici biti zadovoljni.

3

Sada ćemo vam reći par saveta kako da upravo vi budete najbolji rezultat i koje su neke od najbitnijih stvari za Google:

  1. Brzina vašeg sajta – Vaš sajt mora biti brz jer svako ko surfuje internetom mrzi spore sajtove pogotovo ako to radi sa svog telefona gde ima 3G internet. Ako mu se vaš sajt otvara dva sata on će se jednostavno vratiti korak nazad na Google rezultate i kliknuti na neki drugi ponudjeni rezulat. To vam je veliki minus kod Google-a. Znači treba da imate dobar Hosting i da vam je sajt profesionalno uradjen da bi se brzo otvarao.
  2. Responsive Design – Responsive Design ili dizajn koji se prilagodjava veličini ekrana je jako bitan za sve korisnike. Svi mrzimo kada udjemo na neki sajt na svojim mobilnim telefonima i moramo da zumiramo – odzumiramo kako bismo kliknuli neko dugme ili došli do nekih informacija. Naravno i Google je svestan toga i zato bolje rangira sajtove koji se prilagodjavaju veličini ekrana i koji dobro izgledaju na mobilnim telefonima.
  3. Vreme koliko vaš sajt postoji – Sajtovi koji postoje već godinama se smatraju relevantnijim izvorom informacija od onih koji su nastali pre 3 dana. Jednostavno je tako, kao i u svim drugim sferama u kojima se poslodavci hvale koliko njihova firma postoji (npr. Pivo od 1865. godine). Vi kao i u stvarnosti, na internetu gradite odredjeni brend i renome koji se stiče godinama. Poverenje kod vaših korisnika se gradi polako i Google to polako i nagradjuje.
  4. Korisnici koji se vraćaju na vaš sajt – Bitno je da imate dosta korisnika koji ponovo dolaze na vaš sajt. Opet, isto kao i u stvarnom životu gde je dobra kafana ona kojoj se stalno vraćamo, tako je i na internetu. Vi imate pregled u Google Analytics-u koliko imate korisnika koji su se ponovo vratili na vaš sajt a taj isti pregled ima i Google. Ukoliko se korisnici vraćaju na vaš sajt, to znači da je vaš sajt dobar i Google to nagradjuje.
  5. Vreme provedeno na vašem sajtu – Nije isto da li je neko ušao na vaš sajt i ostao 5 sekundi ili je ostao pola sata. Ako je ostao 5 sekindi to znači da verovatno nije pronašao informaciju koja ga je interesovala a ukoliko je ostao pola sata znači da vaš sajt ima interesantan sadržaj zbog kojeg je ostao dugo na vašem sajtu. Prosečno provedeno vreme na vašem sajtu je Google-u isto jako bitno zato se trudite da imate dobar sadržaj koji će ljudima biti interesantan i zbog kojeg će duže ostati na sajtu.
  6. Broj dnevnih poseta vašeg sajta – Jedna od najbitnijih stvari za rangiranje vašeg sajta jeste koliko je posećen. Ako vi koji imate 3 posete dnevno pišete o istoj temi kao i b92 koji ima 3 miliona poseta dnevno naravno da će Google prvo izbaciti b92 i sve “jače” sajtove jer ih smatra relevantijim izvorom. Zato morate da shvatite da se sve gradi polako i ništa nema preko noći. Jedan od saveta je i da se bavite temama kojima se ne bave veliki igrači poput b92 i time vam je konkurencija mnogo manja.
  7. Broj Backlinkova ka vašem sajtu – Bilo ko da kopira sadržaj sa vašeg sajta u obavezi je da napiše izvor odakle je to preuzeo sa linkom ka stranici odakle je to preuzeo. Samim tim to znači da ste vi to izvorno prvi napisali i da je on kopirao od vas i to Google prepoznaje i nagradjuje.
  8. Izbegavajte Duplicated Content  – Suprotno od Backlinkova, Google sankcioniše kopiranje tudjih tekstova odnosno loše ih rangira. Bolje imajte jedan vaš kvalitetan autorski tekst nego 50 kopiranih tudjih tekstova. Kao što možete videti sve tekstove koje čitate na sajtu JIWS su autorski i zato su dobro i rangirani.
  9. Društvene Mreže – Ukoliko se sadržaj sa vašeg sajta share-uje (deli) po društvenim mrežama to znači da je on kvalitetan, zanimljiv i da ga korisnici preporučuju svojim prijateljima što Google prepoznaje kao veliki +.
  10. Sajtmape ili Google Sitemaps – Obavezno napravite sajt mapu i postavite je na Google Webmaster Tools. Na taj način će Google botovi moći lakše da pregledaju vaš sadržaj i uvrste vas u najbolje rezultate pretrage.
  11. Web Dizajn – Imajte dobar dizajn na koji korisnici pozitivno reaguju. Postoje odredjena pravila što se dizana tiče, da sve bude pregledno, jasno, jednostavno, da dugmići ne budu blizu jedni drugih, odabir pravih boja i opcija i još mnogo toga što jedan dizajn čini dobrim dizajnom. Web dizajn je posebna oblast i ne možemo u dve reči da objasnimo šta je dobar dizajn ali svakako dobar dizajn je prepoznat od strane Google pretraživača.
  12. Korišćenje Google servisa – Google je velika i firma i oni nagradjuju korišćenje njihovih servisa i na taj način promovišu svoje proizvode. To znači da vaš sajt obavezno treba da ima Google + stranicu, YouTube kanal i što veću aktivnost na tim servisima. Ukoliko vaši klipovi na YouTube-u imaju hiljade pregleda to i vama daje odredjenu kredibilnost i normalno je da sajtovi koji su zvanični vlasnici popularnih YouTube kanala budu bolje rangirani.
  13. Stručnosti i uska orjentisanost – Lakše je probiti se u svetu interneta kao i u stvarnom životu ukoliko ste usko orjentisani i profesionalni u tome što radite. Stvari možete da posmatrate i ovako: Za restoran koji pravi samo sushi hranu pretpostavlja se da će odlično da je pravi jer se samo time bavi dok restoran koji u svom meniju ima od pica i pasta do ribljih specijaliteta verovatno nije ni u jednom jelu dobar. Isto tako i Google gleda na internet sadržaj. Ukoliko imate blog koji se bavi ribolovom i na njemu pišete autentične tekstove i ceo sajt (blog) je posvećen pisanju tekstova o ribolovu, Google će vas svrstati kao eksperta za ribolov i dobro će vas rangirati kada korisnici pretražuju pojmove vezano za ribolov. Ukoliko se bavite svim i svačim, lako vam se može desiti da vas nema nigde odnosno da ste hteli mnogo a na kraju niste dobili ni jedan deo kolača.
  14. Broj slika na stranici – Svi znamo da slike govore više od hiljadu reči, a to zna i Google. Sve stranice koje sadrže više kvalitetnih slika su korisnicima interesantije od toga da vide samo suvoparan tekst. Stranice sa dosta slika se dobro rangiraju jer je utisak korisnika najbitniji a on je bolji ako ima više slika.
  15. Komentari na stranici – Komentari na stranici ispod vašeg sadržaja su izuzetno važni. Ukoliko vaš sadržaj, proizvod, itd ima dosta komentara to znači da je on zaintrigirao veliki broj korisnika da ostave komentar na vaš sadržaj i to samim tim znači da vaš sadržaj ima odredjeni kvalitet čim ga ljudi komentarišu. Isto tako komentari pružaju korisnicima puno povratnih informacija o nekom proizvodu ukoliko imate online shop. U tom slučaju su isto tako jako dragoceni i to sve Google ceni i stavlja u svoj algoritam kada pravi rezultate pretrage.
  16. Ključne reči – Ključne reči ili Keywords je bitno da imate za svaku stranu vašeg sajta. Iste ključne reči treba da se nalaze i u url-u strane. Za ovaj članak koji trenutno čitate ključne reči su “optimizacija web sajta”. Te iste ključne reči se nalaze u url-u te strane “jiws.rs/optimizacija-web-sajta/”. To Google-u govori za koje ljučne reči treba da izbaci odredjenu stranicu.

 

Ovo su bili 16 ključnih faktora koje Google koristi za rangiranje bilo kog sajta. Ne zaboravite da osim ovih 15 faktora, Google obraća pažnju na još 1000 drugih faktora i na osnovu toga pravi rezulat koji izbacuje za traženje odredjenog pojma zato se trudite da imate dobar sajt, sa kvalitetnim sadržajem na kojem će vaši korisnici biti zadovoljni a Google će odraditi svoj posao i nagraditi vas ukoliko to vaš sajt zaslužuje.

 

Hvala na pažnji i obavezno SHARE ukoliko vam se svideo ovaj post i ukoliko želite još takvih postova.

JIWS Digital Agency

Nikola Mitrović

 

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *